http://indonesiarx.com/
رشت، خیابان مطهری ، ساختمان پارس ،طبقه چهارم ، واحد 11

  telegram

01333335026تماس با گیلان وب

Goftino



بهينه سازي سايت -سئو Seo

ممکن برای بسیاری از افراد که به نوعی با وب‎سایت و طراحی آن سر و کار دارند، این پرسش به وجود بیاید که چگونه می‎توانند رتبه سایت خود را در میان نتایج جستجو ارتقا دهند و بیشترین بازدیدکننده را از طریق موتورهای جستجو جذب نمایند. در این مطلب قصد داریم به زبانی کاملاً ساده و گویا، مفهوم SEO و پایه ای ترین روش‌های سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بیان نماییم.

١. سئو (SEO) چیست؟

SEO در واقع برگرفته از حروف اول عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است. به زبان ساده تر، سئو کردن یک وب سایت یعنی انجام اقداماتی در جهت قرار گرفتن وب سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو (و به طور ایده آل در صفحه اول). صفحه اول جایی است که نیاز دارید در آن باشید تا برایتان مفید باشد؛ پس قرار گرفتن در بالای صفحه دوم یا سوم را فراموش کنید!

بیایید یک مرحله قبل برگردیم و ببینیم مردم چگونه جستجو می‌کنند؟
بیشتر سایت‌ها توسط جستجوی افراد در موتورهای جستجو نظیر گوگل، یاهو، بینگ و … پیدا می‌شوند. بیاید یک مثال بزنیم: شما به دنبال هتل در مشهد هستید و ممکن است این واژه‌ها را در نوار جستجو تایپ نمایید: هتل‎های مشهد، هتل ارزان قیمت در مشهد، هتل مشهد نزدیک حرم و روی اولین نتایجی که موتور جستجو معرفی می‌کند، کلیک خواهید کرد. همچنین ممکن است به دنبال نرم افزار برای گوشی اندرویدی خود می‌گردید و احتمالاً این واژه‌ها را جستجو خواهید نمود: برنامه اندروید، دانلود اپلیکیشن اندروید، دانلود نرم افزار اندروید

این کلمات، عبارات کلیدی نامیده می‌شوند و نقش مهمی در سئو ایفا می‌کنند و بزودی آن‌ها را بررسی خواهیم نمود. تجربه نشان داده است که اکثر افراد بر روی چند لینک اول صفحه اول نتایج جستجو کلیک می‌کنند و به بقیه صفحات رجوع نمی‌کنند. با این حساب می‌بینید که بودن در صفحه اول چقدر می‌تواند مهم و تأثیر گذار باشد. گاهی اوقات ممکن است تعدادی از نتایج را در سمت راست و یا بالای سایر نتایج جستجو ببینید که این‌ها نتایجی هستند که با پرداخت هزینه (تبلیغات) در این مکان‌ها قرار گرفته‌اند که بیشتر از ٢ یا ٣ مورد نمی‌شوند.

seo-simple-term-p1-1

قرار گرفتن در صفحه یا نتایج اول بر چه اساسی صورت می‌پذیرد؟
الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو یک الگوریتم کاملاً سری است و کسی از آن اطلاع ندارد. با این وجود، تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توان با کمک آن‌ها عبارات کلیدی وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم تا سایت ما را در نتایج اولیه صفحات اول نمایش دهد.

٢. چرا باید وب سایت خود را سئو کنیم؟

افراد برای توسعه کسب و کار خود و جذب مشتریان جدید وب سایت خود را بهینه می‌کنند. به همین سادگی!
امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از اکثر کسب و کارها، فضای آنلاین را به عنوان یکی از فضاهای تعامل با مشتریان انتخاب کرده‌اند. بسیاری نیز پا را فراتر از این گذاشته‌اند و فضای مجازی را تنها بستر کسب و کار خود انتخاب کرده‌اند و با جدیت در آن مشغول به کار هستند. با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می‌توانید مطمئن باشید که افراد قادر خواهند بود شما را در فضای آنلاین پیدا کنند.

seo-simple-term-p1-2

برای مثال بیش از نیمی از ورودی‌های سایت واحد طراحی و توسعه شرکت‌هاست ایران، از طرف موتورهای جستجو هدایت می‌شوند و این اهمیت سرمایه گذاری بر روی سئو را نشان می‌دهد. با بهینه سازی صحیح وب سایت خود می‌توانید نتایج بسیار خوبی از ورود بازدیدکنندگان –مشتریان بالقوه داشته باشید.

همچنین به کمک سرویس رایگان Google Analytics می‌توانید به سادگی آمار بازدید، لینک‌های ورودی، صفحات بازدید شده، مدت زمان سپری شده در وب سایت و بسیاری از امکانات دیگر را کنترل نمایید.

٣. انتخاب درست کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی، به عنوان هدایت کننده افراد به وب سایت شما، اولین گام در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است… همچنین مهم‌ترین و گاهی اوقات سخت‌ترین قسمت SEO است.
رقابت بسیار بزرگی بر سر کلمات کلیدی در اینترنت وجود دارد، ارتقا رتبه سایت در برخی از کلمات کلیدی گاهی غیرممکن است چرا که حجم گسترده ای از افراد آن کلمه را در اینترنت جستجو می‌کنند و همچنین برخی از وب سایت‌های بزرگ، سرمایه گذاری بزرگی بر روی سئو کردن آن کلمات انجام داده‌اند. اما اگر رقبای زیادی در منطقه کسب و کار شما وجود دارد، قرار گرفتن در بین ٥٠ نتیجه اول، کاری دشوار است، اما با در عوض با انتخاب کلمات کلیدی کمی متفاوت و خاص تر (آنچه که ممکن است مردم کمتر جستجو کنند) می‌توانید شانس خود را در قرار گیری در صفحات اول افزیش دهید!

افراد چه چیزی جستجو می کنند؟
اولین گام در انتخاب کلمات کلیدی این است که فکر کنید می‌خواهید کسب و کار شما چگونه جستجو شود؟ (با جستجوی چه کلماتی به وب سایت شما برسند). پیش از انتخاب کلمات، کافیست آن‌ها را جستجو کنید تا وضعیت فعلی آن‌ها را در نتایج ببینید. قابلیت پیشنهاد خودکار گوگل نیز ابزاری در دسترس برای فهمیدن و ایده گرفتن از عبارات مرتبط با آن کلماتی است که مردم تا به حال جستجو کرده‌اند.

seo-simple-term-p1-3

از عبارات خیلی عمومی استفاده نکنید.
برای مثال شما می‌خواهید برای سایتی با موضوع اپلیکشن اندروید، کلمه “دانلود موبایل” را سئو کنید و ممکن است فکر کنید واژه خوبی است. اما آیا فکر می‌کنید مردم این کلمه را جستجو می‌کنند؟ مسلماً نه! راز کار این است که بیشتر خاص باشد! پس به جای آن توصیه می‌شود از عبارات زیر استفاده کنید:
دانلود بازی اندورید، دانلود نرم افزار اندروید، بازی اندروید، دانلود اپلیکیشن موبایل

جمع بندی و نکات کلیدی:

  • از عبارات خیلی عمومی استفاده نکنید – سعی کنید تا حد امکان واژگان خاص تری انتخاب کنید. برای مثال اگر سایت یک هتل را می‌خواهید سئو کنید، کلمه هتل انتخاب مناسبی نیست! اضافه کردن نام محل مثل هتل کیش، یا پسوندهای کاربردی مثل ارزان، رایگان می‌تواند انتخاب بهتری باشد.
  • روی عبارات دیگر نیز حساب باز کنید – به جای واژه هتل می‌توانید از کلمات جایگزین مثل اقامتگاه استفاده کنید
  • زیاده روی نکنید – استفاده از عبارات طولانی به عنوان کلمات کلیدی از تاثیرگذاری و قدرت آنها می کاهد. انتخاب خود را حداکثر در سه یا چهار واژه محدود نمایید.
  • از ارتباط کلمات کلیدی با کسب و کار خود مطمئن باشید – سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با وب سایت شما داشته باشند.
  • از کلمات مبالغه آمیز مانند فوق العاده، عالی و … در کلمات کلیدی استفاده نکنید.

مجوزات

گیلان وب مشاوره،طراحی و برنامه نویسی وب سایت های حرفه ای در رشت و استان گیلان

خدمات گیلان وب

  • طراحی سایت
  • طراحی لوگو
  • هاست و دامنه
  • سئو و بهینه سازی
  • طراحی رسپانسیو
طراحی سایت در تبریز

جشنواره ها

تماس با ما

آدرس :رشت ، خیابان مطهری ، ساختمان پارس ، طبقه چهارم ، واحد 11 (نمایش روی نقشه)

تلفن :01333335026
موبایل:09118250852

ایمیل:info@gilanweb.ir